• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje Poljoprivredni Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku, direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Podmazivanje klackalica ventila u vladimirca

strongboyy

Član
Tu od
2 Stu 2010
Poruka
389
dvoumio sam se dal da otvorimo motor bas zbog nedostupnosti delova.najzad odlucio sam se da ga prodam.a ima tako dobar menjac...hidraulika...volan...
videcu kako ce biti sa potrosnjom goriva...mozda i ostane u moje dvoriste:eek::
a savo kazes da nije dobro sto smo prespojili na rupu od nanometra.al jedan mehanicar koji je dugo godina radio u poljoprivrednom kombinatu,rekao mi da su to cesto puta radili na kombinatovim traktorima...
sad ja kao lajik...pitam se dali ako se ta piksa na radilici okrene i rupice se ne poklapaji kako bi ulje islo prema onoj cevcici ka klackalicama,dali to znaci da se i piksa na radilici ne podmazuje?
 
Posljednje uređivanje:

hrvoje007

Član
Tu od
29 Stu 2011
Poruka
117
valjda si mislio na bregastu ma ona se podmazuje samo ulje ne prolazi kroz kanal na koji je spojena cijevčica za pomazivanje klackalica vica je u pravu problem je u ležajevima bregaste bar je kod mene to bio uzrok :mur: a ništa rasturio motor zamjenio ležajeve i sad je ok sad mi je malo žao šta nisam generlno uradio motor al nisam jer me silno zanima koliko će napraviti sati sa tvorničkim dijelovima
 

strongboyy

Član
Tu od
2 Stu 2010
Poruka
389
valjda si mislio na bregastu ma ona se podmazuje samo ulje ne prolazi kroz kanal na koji je spojena cijevčica za pomazivanje klackalica vica je u pravu problem je u ležajevima bregaste bar je kod mene to bio uzrok :mur: a ništa rasturio motor zamjenio ležajeve i sad je ok sad mi je malo žao šta nisam generlno uradio motor al nisam jer me silno zanima koliko će napraviti sati sa tvorničkim dijelovima
ma ovaj kod mene ima skoro novcate originalne gume na njemu...nek ima preko sile 500tinjak radnih sati.kupio sam ga od prvog vlasnika,a taj je imao manje od pola hektara zemlje.sajle na meracu radnih sati nema a i merac pokazuje 0000.0 r.h.
a nisam mislio na bregastu vec na radilici,na lezaj gde dolazi ulje prema klackalicama...
 

savoris

Super Moderator
Osoblje foruma
Tu od
14 Pro 2007
Poruka
12,077
Ako se pomjerila piksna (ležaj) bregaste moguće je da je ona ostala bez podmazivanja , radilica ima podmazvanje jer ono dolazi kroz nju direktno , ona nije ugrožena

Ta improvizacija sa spajanjem na izvod manometra je moguća , samo se pojavljuje mali problem jer previše ulja tada ide na klackalice i time se umanjuje pritisak u cijelom uljnom vodu
Za podmazivanje klackalica treba minimum ulja , tek toliko da ga ima , nije potreban nikakav pritisak
Na zadnjem dijelu bregaste ima jedan zarez a u piksni imaju dvije rupe , taj zarez je dug toliko kolika je udaljenost između te dvije rupe i bregasta u svakom krugu kada naiđe taj zarez na rupe propusti malo ulja koliko je dovoljno klackalicama

Ide li ulje ikako na stari izvod , i kada skineš cijev ?
 

strongboyy

Član
Tu od
2 Stu 2010
Poruka
389
na stari vod uopste ne ide ulje.probali smo sa kompresorom da izduvamo eventualno ako je kanalcic ili rupica (sta li je vec) nekim slucajom zapusena nekom sponom,nekim ...komadicem metala na primer...al ne propusta ni vazduh...
 

savoris

Super Moderator
Osoblje foruma
Tu od
14 Pro 2007
Poruka
12,077
Pa da bi i vazduh propustio bregasta mora da bude u određenom položaju tako da je prespojila oba kanala
Vrlo moguće da se piksna zakrenula , ona nema nikakvo osiguranje protiv okretanja
 

strongboyy

Član
Tu od
2 Stu 2010
Poruka
389
sada ce ulje podmazivati klackalice i bregastu,pritisak ulja smo pojacali na 2 - 3(ne secam se tacno) ,u visoke obrtaje motora,a u leru je oko 1.5.nadam se da ce biti ok.ako se ipak odlucim da ga cuvam za sebe,i kad obezbedim dostupnost delova koji ce eventualno biti potrebni,onda cemo ga otvoriti i srediti...sve jedno za sad necu opterecivati vladka,jer imam i 542ku.a vladko ce vrsiti malo transport...mozda eventualno oranje malih njiva.
a savo sto kazes da piksa nema nikakvog osigoranja od okretanja...to bi znacilo da se piksa moze okrenuti u svakom trenutku na bilo kom vladku...a to bi pa znacilo da se dosyta vladimiraca voze sa okrenutim piksama a da to njihovi vlasnici ni ne znaju...
 

savoris

Super Moderator
Osoblje foruma
Tu od
14 Pro 2007
Poruka
12,077
Tolerancije su tu prilično korektne i rijetko se ona okrene , meni nije jasno ni da može da se okrene ali eto desi se
 

vica

Aktivni član
Tu od
1 Sij 2013
Poruka
3,400
desi se verovatno felerican deo jos u prvoj ugradnji. dosta slucajeva sam zaticao u losim tolerancijama kod nekih vozila. desi se verovatno da je lose kontrola delova obavila posao jer ipak je to ogroman broj traktora i delova proizveden , pa se uvek da provuci neki deo sa losom tolerancijom. po meni je ipak cudno da nema bar bilo kakvo osiguranje da se neokrene ali tako je kako je .
 

strongboyy

Član
Tu od
2 Stu 2010
Poruka
389
a moglo bi se to desiti i usled drugog stajanja traktora.ovaj kog sam ja kupio nije bio upaljen godinama.vec mu je po haubi i kabini bila izrasla mahovina.kako u opste nisu godinama palili motor on se verovatno isusio i zapeko...pokusali ga upaliti vucom,i bas taj trenutak je verovatno okrenuta piksna zbog zapecenosti usled dugogodisnje nepodmazivanje...
zato je potrebno povremeno upaliti motor.
to je samo moje lajicko misljenje
 

Najnoviji postovi

Na vrh